BMW E36 325i

BMW 3.0 CSi

€ 124.950 | 1974 | Benzine

Zeer originele en mooie, correct gerestaureerde BMW 3.0 CSi

Fantastic, high-quality restoration based on a very solid survivor CSi.
Genuine, 200 HP, 3.0 CSi with Sicilian roots and Factory A/C!

  • Siciliaans geleverde 3.0 CSi
  • Matching Numbers
  • 060 Polaris Zilver - Fabriek
  • Red leather interior
  • BMW Klassiek Certificaat
  • 151.135 km / 93.910 Miles
  • Perfect, nieuwe verf
  • Ongelooflijk recht lichaam
  • Nooit gelast
  • Volledig gesorteerd

BMW's Grand Tourer met brandstofinjectie:

This BMW ‘three liter’ Coupe is a factory 3.0 CSi. It was produced by BMW in Bavaria on the 11th of August 1973 and was delivered to BMW of Italia in Palazzolo, northern Italy on the 25th of October ’73. The car was ordered in 060 Polaris Silver Metallic and was first registered on the 29th of January 1974. The car was sold new in Catania in the province of Ragusa on the island of Sicily, Italy. Mr. Fimochiano was the first and proud owner of this gorgous 3.0 CSi. The man ordered his CSi with factory Airconditioning!

De auto wordt geleverd met de originele, eerste 'Libretto' (registratie) uit Ragusa, Sicilië. Wat een auto moet de 3.0 CSi zijn geweest in het Sicilië van de jaren '70! Begin 2010 werd de auto herontdekt en gekocht door een verzamelaar uit Duitsland. De auto had langere tijd ongebruikt in Italië gestaan, maar was (en is) de perfecte auto om te kopen en mee te beginnen. Waarom? Nooit aan gelast, alle originele bodypanels, zeer recht, fabrieks CSi, fabrieks Polaris en fabrieks A/C. De auto had een lichte restauratie nodig en dat is maar goed ook. Waarom? Deze auto heeft zijn leven geleid in Sicilië - een warm en droog klimaat. De auto had geen laswerk nodig en heeft een zeer solide, rechte carrosserie. De A-stijlen, motor-bak en binnen-spatborden zijn in goede, originele staat. De auto werd gedemonteerd en volledig in de originele kleur 060 Polaris Silver gespoten. Dit werd zeer goed uitgevoerd - Een mooie, dunne laag Polaris, perfecte panelgaps en een diepe glans. Alle ramen en sierlijsten zijn verwijderd - geen afplaksporen. De motorruimte werd ook gespoten en ziet er prachtig uit.
Omdat de carrosserie zo origineel is en was is de auto mooi recht en de typische krommingen/plooien in de zijkanten zijn er mooi. Hij draagt originele deuren en spatborden wat bijdraagt aan een mooie en rechte auto. 

After the paintjob the car was assembled correctly and beautifully. New rocker covers with new trim, new emblems, and ofcourse all new gaskets and rubbers. The chrome around the car is in beautiful condition. The chrome bumpers are in very nice original condition and have been fitted with new rubber mouldings. The taillights are in beautiful original condition – quite rare to see them this nice. The chrome grilles on the fenders and hood have been repaced with new. Everything on and around the car is in very good orginal condition or replaced with new – nothing left forgotten.

De motorruimte van deze E9 ziet er spectaculair uit. Nieuwe Polaris lak maar fabrieksmatten op de binnenspatborden - ongerestaureerd! Hij vertoont zelfs originele stickers. Zijn 3.0 liter injectie motor is in het verleden gereviseerd en loopt perfect. Het is de matching numbers unit en hij lekt of rookt niet.
De motor loopt heerlijk: soepel stationair, soepel op toeren, stil en krachtig. Alles rond de motor is vernieuwd: Nieuwe dop, rotor, stekkers, nieuwe waterpomp, slangen, klemmen, thermostaat, riemen. 

De auto staat op een verlaagd onderstel en rijdt heerlijk. Mooie, stevige schokdempers voor een echte Grand Touring rijervaring. De wielen zijn Alpina styele 7×14″ met nieuwe centercaps en nieuwe lugnuts. De 4 versnellingen schakelen heerlijk en de auto heeft een bijna nieuw uitlaatsysteem. Het is zeer zeldzaam om een E9 3.0 CSi te zien die nooit gelast is. Hij heeft de originele vloeren, dorpels, A-stijlen, alles. Om de A-stijlen te beschermen tegen de bekende problemen werd Lokari wielkastbescherming geplaatst.

The inside really gives a new-feeling. Beautifully reupholstered interior: seats and doorpanels. The seats have been redone in fantastic deep red genuine leather. The rear buckets we’re done too as well as all 4 doorpanels. The carpets have been replaced with correct anthracite loop-style material. The dashboard hasn’t been restored and shows the original vinyl and so is the center console with Blaupunkt radio. The wood on the dash and doorpanels are also original and in great condition. The factory A/C centerconsole is in excellent condition and the A/C actually works and blows cold.

De kofferbak toont zijn originele grijze bekleding. Zowel over de wielkasten als de vlakke panelen over de tank en het reservewiel. Er zit een gepoedercoat reservewiel in met nieuwe band. De gereedschapsset in de kofferbak is origineel en compleet! De brandstoftank is gepoedercoat en verzegeld.

The car received a service, check-up and tune-up here in Oldenzaal. New fluids, valve adjustment, Ignition set, Injection set. The A/C works, Alignment done and every function working. Beautiful 3.0 CSi that is ready to use.

A 49 years old gem of a 3.0 CSi. Restored, tried, tested, driven car. It runs, drives and looks excellent and needs no further work. Ready for any collection or drive.

Deel je liefde voor deze klassieke auto

Elke week een klassieker in je brievenbus?

Abonneer u nu op onze wekelijkse nieuwsbrief

OLDENZAAL CLASSICS

Uw specialist in klassieke auto's

Financiering? Leasen? Wij doen u graag een voorstel voor een oplossing op maat voor uw nieuwe droomauto. Onze samenwerkingspartner, abcfinance GmbH (Duitsland) heeft vele jaren ervaring op het gebied van leasing en financiering van klassieke en exclusieve auto's.

Wij spreken Duits, Engels en Spaans en leveren wereldwijd tot aan iedere voordeur.

Interesse in één van onze oldtimers?

Neem contact met ons op via onderstaand formulier