
BMW 3.0 CS 'Batmobiel'.
€ 109.950 | 1975 | Benzine
BMW 3.0 CS omgebouwd tot Groep 2 CSL Racewagen met M-Power motor
Complete Batmobile ziet eruit en is gebouwd als een raceauto met complete roll-cage. 17 inch Multi-Piece BBS wielen, E34 M5 3,6L M-Power motor en 5-speed Dogleg Gearbox en KW Coilover Suspension!
- Geboren als Duitser 3.0 CS
- Volledige groep 2 Lichaam
- Volledige rolkooi
- S38 3,6 L M-Power motor
- 315 pk
- KW schroefvering
- 17 Inch BBS meerdelige velgen
- Volledige kleurstelling
- Poly Ester Bodykit en kap
- Recaro stoelen met 5-puntsgordel
M-aangedreven 3.0 Batmobiel
Deze BMW 3.0 CS is gebouwd als eerbetoon aan de Groep 2 3.0 CSL raceauto uit de jaren 70, die werd bestuurd door Brian Redman en Ronnie Peterson in het midden van de jaren 70. De gloriedagen van de autosport met vuurspuwende CSL's, Capri's en 911's.
Deze auto begon zijn leven in Duitsland en werd voor het eerst geregistreerd op 31 oktober 1975 als een 3.0 CS. Tussen 2010 en 2015 is deze auto gebouwd door de heer Rapp van JPS Racing. Hij heeft geracet met vintage Lotus racewagens. Hij had de droom om een CSL Racecar te bouwen en dat is gelukt.
Een goede en solide 3.0 CS basis auto werd gevonden en volledig gestript. Een concurrerende Batmobile bodykit van polyester werd gezocht en gemonteerd bij Schmidt Kunststofftechnik. 4 spatborden, kofferspoiler, dakspoiler en een fiber motorkap - zeer licht. De complete auto, inclusief het onderstel werd vervolgens in het wit gespoten. Ook is er een complete rolkooi gemonteerd.
Het interieur werd volledig gestript, eenvoudig gehouden en in lijn met de periode race auto's. Het correcte Italvolanti Indianapolis Formel stuurwiel. Nieuwe Recaro stoelen met 5-punts OMP veiligheidsgordels. De stuurkolom is verlaagd, net als in de fabrieks CSL auto's. Geweldige rijpositie. Accu kill-switch, brandstofpompschakelaar, startknop en extra meters zijn allemaal aanwezig.
De motor is BMW's meest fantastische iteratie van de M30 motor. De S38 - Gebouwd door BMW Motorsport voor de BMW E34 M5. Gebaseerd op het M30 blok (zoals in de fabriek 3.0CS/CSL) maar in dit geval 3,55L cilinderinhoud, 24-kleppen cilinderkop en goed voor 315 pk en 360 newtonmeter koppel. De motor werd verder naar achteren geplaatst, voor een betere gewichtsverdeling. De versnellingsbak is de beroemde dogleg met 5 versnellingen (1e versnelling hieronder) - uitstekend voor het rijden op het circuit. De uitlaat die aan de zijkant uitmondt, maakt de auto nog mooier - net als de auto's van vroeger.
De auto staat op een set KW schroefvering. KW uit Duitsland is de marktleider in high performance vering. De wielen zijn meerdelige BBS wielen in 17 inch. Met zeer breed rubber: 255/40/17 voor en 335/35/17 achter.
Rijden met de auto is absoluut verkwikkend. De motor maakt een fantastisch inlaatgeluid dat door de zes vlinderkleppen giert. De uitlaat is heerlijk, niet te luid. De carrosserie is strak, licht en zeer gemakkelijk te besturen.Â
Fantastisch uitziend beest van een 3.0 CS nu beschikbaar.
Deel je liefde voor deze klassieke auto
Elke week een klassieker in je brievenbus?
Abonneer u nu op onze wekelijkse nieuwsbrief

OLDENZAAL CLASSICS
Uw specialist in klassieke auto's
Financiering? Leasen? Wij doen u graag een voorstel voor een oplossing op maat voor uw nieuwe droomauto. Onze samenwerkingspartner, abcfinance GmbH (Duitsland) heeft vele jaren ervaring op het gebied van leasing en financiering van klassieke en exclusieve auto's.
Wij spreken Duits, Engels en Spaans en leveren wereldwijd tot aan iedere voordeur.