BMW 2002
€ 49.950| 1970 | Benzine
De beroemde BMW 2002 - Dit is een Serie 1.
Fantastische, niet gerestaureerde, Franse overlevende 1e serie BMW 2002.
Smetteloos exemplaar, zeer origineel.
- Frans geleverde BMW 2002
- Zeer originele auto
- 041 Atlantik Blauw - Origineel
- Grijs/Zwart Vinyl Origineel interieur
- Bijpassende nummers
- 37.181 km
- 1e serie, zeldzaam!
- Rijdt als nieuw!
- Prachtig chroom
- Groot onderhoud uitgevoerd
Eerste serie 2002
De beste 2002 die we in tijden hebben gezien. Een ongerestaureerde 2002 van deze kwaliteit is verbazingwekkend en bijna onmogelijk te vinden. Een 2002 met slechts 37.000 kilometer. Niet gerestaureerd, zeer origineel, uniek. Nieuw geleverd in de kleur 041 Atlantik Blau met een zwart/grijs interieur. De auto is nieuw verkocht in Frankrijk en wij hebben deze auto onlangs in België gekocht. De BMW 02 kwam in 1966 op de markt als de '1600'. In 1968 kwam de 2,0 liter variant die we kennen als de 2002 op de markt en '02' was geboren. De eerste series uit 1966-1970 zijn vrij zeldzaam en verzamelwaardig: korte bumpers, geen zwarte strips op de flanken en bumpers en het mooie dashboard met chromen onderdelen. Deze auto begon zijn leven in Frankrijk en dat is te herkennen aan Franse stickers in de motorruimte, gele achteruitrijlichten en het Franse plaatje dat in alle ramen is gegraveerd.
De carrosserie is nooit gelast en heeft originele bodypanels. Originele frontfascia met gestempeld nummer, originele voorspatborden en deuren. Alle 5 de wielen zijn gestempeld 2/70 - matching. De auto is in het verleden overgespoten naar een hoge standaard. De carrosserie is recht en vertoont grote paneelovergangen. Het chroom op de bumpers is fantastisch, als nieuw. Dat geldt ook voor de sierstrips, de roosters, de nieren en de achterlichten. Elk sierstuk ziet eruit als nieuw, maar is het niet. De deurstijlen zijn schoon en de deurbodems vertonen uitstekend metaal en lak. Niet gerepareerd, een uitstekende overlever.
Werkelijk verbazingwekkend is het onderstel en de wielkuipen van de auto. De vloeren in de fabrieksgrijze primer. De wielkuipen in de carrosseriekleur van de fabriek. Alles origineel, niet gelast, originele puntlassen zichtbaar en originele krikpunten aanwezig. Een tijdcapsule.
Het interieur is het beste Series 1 interieur dat ik ben tegengekomen. Helemaal origineel en correct. De stoelen bestaan uit hun fabrieks '70 zwarte vinyl en grijze stof. We hebben de schuimvulling vervangen voor een goed comfort en een goede zitpositie. Het tapijt is helemaal origineel en schoon, net als de strakke hemel. Zeer rechte zwarte deurpanelen en het correcte 3-spaaks stuurwiel. Het dashboard vertoont geen scheuren, is niet gerestaureerd en de onderste chroomlijst is in nieuwstaat. Een schone asbak en het dashboardkastje is netjes en schoon. Zoals bij de eerste serie heeft hij de korte middenconsole, ronde schakelbeugel en originele pookknop. Zelfs het chroom op de scharnieren van de stoelen is erg mooi.
De motorruimte is nog net zo origineel met origineel metaal en zowel Duitse als Franse stickers.
Let op de '70 datumcode op de rembekrachtiger, erg zeldzaam. De motor is de originele, matching numbers 2,0L. De motor loopt als een zonnetje en gaat gretig door de toeren. We hebben de motor een grote onderhoudsbeurt gegeven, zie hieronder. De originele 4-versnellingsbak schakelt uitstekend, zeer strak en zeer stil. Er zit nauwelijks speling op de versnellingspook.
In de kofferbak ligt de originele reserve (met datumcode 2/'70) met krik en gereedschap. Verder alle originele plaatwerk en lak. De auto staat op de fabrieks '70 stalen wielen met nieuwe banden en wieldoppen in zeer nette staat.
We hebben onlangs een inspectie uitgevoerd om hem te laten rijden en functioneren zoals het hoort.
Een interne factuur van in totaal 53 uur in de werkplaats + 22 uur detailen - €12.000,- is aanwezig.
Recente service bestaat uit:
- Motorolie + Fiter
- Klepspeling afgesteld
- Bougies
- Bougiekabels
- Ontstekingsdop + rotor
- Condensator
- Breakerpoints
- Spoel
- Luchtfilter
- Fuelfilter
- Riem
- Kleppendekselpakking
- Guibo / Harde schijf
- O-ring brandstoftank
- Ruitensproeiervloeistofreservoir + pomp
- 2x Deurremmen
- Schuim tussen versnellingspook en tunnel
- Bevestigingsbus voor versnellingsbak
- 4 nieuwe banden in 185/70/13
- Differentiële pakking
- Differentiële olie
- Complete set koelvloeistofslangen
- Koelvloeistof
- Remblokken voor
- Remcilinders achter
Nu klaar voor de volgende 54 jaar. 100% onderhouden en klaar om van te genieten!
Deel je liefde voor deze klassieke auto
Elke week een klassieker in je mailbox?
Abonneer je nu op onze nieuwsbrief
Oldenzaal Classics
Uw specialist in klassieke auto's
Financiering? Lease? We doen je graag een voorstel voor een op maat gemaakte oplossing voor je nieuwe droomauto. Onze samenwerkingspartner, abcfinance GmbH (Duitsland), heeft jarenlange ervaring op het gebied van leasing en financiering van klassieke en exclusieve auto's.
We spreken Duits, Engels en Spaans en leveren wereldwijd aan elke voordeur.